Bartın Üniversitesi (BARÜ) İletişim Koordinatörlüğü tarafından iç ve dış paydaşların görüşleri
alınarak gerçekleştirilen uzun soluklu çalışmaların ardından “Görsel Kimlik Kılavuzu” yeniden
hazırlandı. Üniversitenin yeni sözel işaret kısaltması “BARÜ” ile birlikte başlayan çalışmalar, tüm
görsel unsurlar dikkate alınarak kurumsal logotype tasarımı üzerinden inşa edildi.
Sürdürülebilirlik, kalite ve sağlamlık…
Ayrıca titiz bir çalışmanın ürünü olarak hazırlanan kılavuzla birlikte üniversitenin sloganı ise
“Gelecek BARÜ’de Başlıyor” olarak belirlendi. Üniversitenin temel prensiplerine bağlı kalınarak
yapılan çalışmalar ile tüm görsel unsurlar sürdürülebilirlik, kalite ve sağlamlık değerlerini yansıtmaya
devam eden güçlü bir yapıya kavuştu.
Böylece BARÜ’nün kurumsal imajını kamuoyuna daha iyi anlatabilmek ve sahip olduğu marka
değerini artırmak amacıyla yapılan çalışmaları güvence altına almak için Türk Patent ve Marka
Kurumuna (TÜRK-PATENT) yapılan başvuru sonuçlandı. Üniversitenin isim hakkı, logosu, sözel
işaret kısaltması ve sloganı tescillendi.
BARÜ’nün markalaşma sürecindeki çalışmaları
BARÜ İletişim Koordinatörlüğü tarafından bütünlüklü bir strateji oluşturularak tüm unsurlarıyla
kurumsal imajın doğru ve etkili yansıtılması noktasında gayret gösterildiği çalışmayla varoluşun
kalbinde yer alan iletişimin sürdürülebilir ve sağlıklı bir zeminde yürütülmesi hedefleniyor. Bu
kapsamda 2021 yılında taslak olarak hazırlanan görsel kimlik kılavuzu, paydaş görüşlerinin ardından
uygulanan yeni tasarım çözümleriyle 2022 yılında iyileştirildi. Yapılan düzenlemelerle daha da
güçlendirilen bu rehberin tam genişletilmiş ilk versiyonu 2 Ocak 2024 tarihinde yayına alındı.
BARÜ Görsel Kimlik Kılavuzuna https://gorselkimlik.bartin.edu.tr/ adresinden ulaşarak, ihtiyaç
duyulan uygulama örnekleri hakkında bilgi alabilir ya da uygulamaların farklı formatları indirilerek
düzenlenebilir. Kurumun imzası olarak nitelendirilen tüm görsel unsurların kurum içi ve dışı
faaliyetlerde doğru kullanılmasını sağlamaya yönelik İletişim Koordinatörlüğü tarafından denetimler
yapılmaktadır. Koordinatörlük görsel iletişim unsurlarının kullanımında marka değerine zarar
vereceği düşünülen uygulamaların düzeltilmesine hassasiyetle yaklaşması hususunda yükümlüdür.
BARÜ FARK YARATMAYA DEVAM EDİYOR
Bartın Üniversitesinin (BARÜ) “Büyüyoruz, Gelişiyoruz ve Yenileniyoruz” anlayışıyla güncellenen temel görsel unsurlarıyla birlikte kurum sözel işareti ve sloganı Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından tescillendi.