Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Öğretmenlik Atama Sürecine Yeni Adım

Bartın Üniversitesinin (BARÜ) TÜBİTAK tarafından desteklenen projesiyle, öğretmenlik mesleğinin atama süreçlerine yönelik bilimsel çalışmaların yürütülmesi hedefleniyor.

Bartın Üniversitesinin (BARÜ) TÜBİTAK

Bartın Üniversitesi (BARÜ) Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim
Üyesi Doç. Dr. Cemal Tosun’un yürütücülüğünü yaptığı proje, TÜBİTAK 1001-Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Projelerini Destekleme Programı kapsamında desteklenmeye değer bulundu. “Türkiye’de
Öğretmenlik Mesleğine Atama Sürecinin İyileştirilmesi: Kritik Bilişsel Olmayan Öğretmen
Niteliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi” başlıklı proje ile öğretmenlik mesleğinin atama sürecindeki
mevcut uygulamaların iyileştirilmesi, kritik bilişsel olmayan öğretmen niteliklerinin belirlenmesi ve bu
niteliklerin farklı problem senaryolarına dayalı tarafsız ve objektif olarak ölçülmesi hedefleniyor.
Eğitimin farklı alt disiplinlerinde çalışan bilim insanları projeye katkı sunacak
‘Türkiye Yüzyılı’nda 2024-2028 yıllarının yol haritası olarak belirlenen 12. Kalkınma Planı’nın
“Nitelikli İnsan ve Güçlü Aile, Sağlıklı Toplum” hedefleri kapsamında hazırlanan projede alanında
yetkin bilim insanları görev alıyor. Doç. Dr. Cemal Tosun’un yürütücülüğünü yaptığı projeye; Atatürk
Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Sözbilir danışman olarak, Tokat Gaziosmanpaşa
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Erdal Şenocak ise araştırmacı olarak katkı sunacak.
24 ay süreyle devam edecek projede, ayrıca BARÜ Eğitim Fakültesinden Dr. Öğr. Üyesi Özge Gün
ile Dr. Öğr. Üyesi Esra Sözer Boz araştırmacı, 3 lisansüstü öğrencisi de bursiyer olarak
çalışmalarıyla destek olacak.
Etkili öğretim, okul ortamında senaryolaştırılarak test edilecek
Proje hakkında bilgiler veren Doç. Dr. Tosun, Türkiye’de öğretmenlere yönelik meslek kanunlarına
akademisyenlerin bilimsel projeleri ile destek sağlamasının önemine değinerek, temel hedeflerinin
etkili bir öğretim için gerekli niteliklerini belirlemek ve bu niteliklerin okul ortamındaki yansımalarını
senaryolaştırarak, öğretmenlerin yetkinlik düzeylerini geliştirilecek Durumsal Yargı Testi ile ölçmek
olduğunu ifade etti.
Doç. Dr. Tosun, “Proje ile geliştireceğimiz ‘Durumsal Yargı Testi’ ile kritik bilişsel olmayan öğretmen
niteliklerini ölçme hedefimiz, öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine atama sürecinde
kullanılabilecek çoklu değerlendirme yöntemlerine katkı sunacak. Bu proje ile hem üniversitemize
hem ülkemizin eğitim alanında gerçekleştirdiği nitelikli çalışmalara katkı sunabilecek olmanın

heyecanı ve gururu içerisindeyiz. Bu düşüncelerle bizleri her zaman teşvik edip yüreklendiren
Rektörümüz Prof. Dr. Sayın Orhan Uzun’a ve proje ekibine teşekkürlerimi sunuyorum” diye konuştu.
“Eğitim öğretimde bilimsel çalışmalar geliştiriyor, nitelikli eğiticiler yetiştirme noktasında
katkıda bulunuyoruz”
Yenilikçi eğitim araştırmalarının BARÜ bünyesinde gerçekleştiriliyor olmasından duyduğu
memnuniyeti dile getiren Rektör Uzun ise “Bartın Üniversitesi olarak araştırma ekosistemi ile eğitim
öğretimde bilimsel çalışmalar yapmaya devam ediyor, nitelikli eğiticiler yetiştirme noktasında da
katkıda bulunuyoruz. Bu kapsamda projesi TÜBİTAK tarafından desteklenmeye hak kazanan
Öğretim Üyemiz Doç. Dr. Cemal Tosun’u gayretleri dolayısıyla tebrik ediyor, proje ekibine
çalışmalarında kolaylıklar diliyorum. Kurumsal ilerleyişimize sunduğu özverili katkılarından dolayı
Eğitim Fakültesi Dekanımız Prof. Dr. Fatma Ünal’a teşekkür ediyorum. Bizleri daima daha iyiye
ulaşma noktasında motive eden YÖK Başkanımız Prof. Dr. Sayın Erol Özvar’a ve YÖK üyelerimize
teşekkür ediyor, bilimsel çalışmalarımıza kıymetli teşvikleri için TÜBİTAK Başkanımız Prof. Dr.
Hasan Mandal’a şükranlarımı sunuyorum” diye konuştu.