Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

TTK / KARDEMİR/ YATIRIMLAR(2)

TTK yatırım ve üretim

TTK yatırım ve üretim adlı köşemizi hafta sonunun son günü yazmıştık.

Bugün de devam ediyoruz.

TTK sahalarını ve havzalarını gündeme getiriyoruz.

TTK için en büyük amiral gemi; Karadon ve Gelik bölgesi.

Bu bölge atılım yaparsa kurum da ayağa kalkar ve kurum şahlanır.

Bunun içinde artık üretim odaklı yol almamız gerekir.

Karadon ve Gelik bölgesi termik santrallere kömür atığını vermeli.

Demir ve Çelik sanayinin kömürünün hammaddesini temin etmeli.

Birinci yazımızda kömürün nasıl artacağını yazdık.

Neler yapmalıyız? Üretimde nasıl yol almalıyız?

TTK devasa bir kurum. Tabii ki bu kurum ülkemizin gözbebeği.

Ama her zaman önümüze zarar hanesi gelebiliyor.

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından bakılınca ‘’Parayı biz veriyoruz. Biz yönetelim’’ denilebiliyor.

Zaten KİT reformu da bu nedenle önümüze geliyor.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Dr. Alparslan Bayraktar ise ‘’TTK bakanlığın uhdesinde yoluna devam

edecek’’ sözlerini Zonguldak’ta çok yakın zamanda söyledi. Zonguldak’ın bu konuda içi rahat.

Tabii ki Hazine ve Maliye Bakanlığı’mız ile birlikte para kaynak aktarımında belli bir süre daha

çalışmaya devam edeceğiz diye düşünüyorum.

Bakınız hafta sonu Zonguldak’ta vergi daireleri başkanlığının kabartma yazılı dev tabela kaldırıldı.

Yerine Gelir İdaresi Zonguldak Defterdarlığı yazısı geldi.

Defterdarlık geçmişten bugüne hayatımızda hep vardı ve bugün kalıcı oldu.

Kendi görüşüm Vergi dairesi başkanlıkları kalmalıydı.

Vergi, insan hayatında vergi verme hususunda çok daha anlam yüklü.

Vergi anlamını hissettiriyor. Vergi vermeyi teşvik ediyor.

Defterdarlık ise aynı algıyı vermiyor aksine vergi sözlerinden uzaklaşıyoruz.

Kendi görüşümü yazdım ve hafta sonu vergi dairesi yazısını inerken defterdarlık amblemi asılırken

herkesin şu sözleri aklıma geldi: Defterdarlık eski Osmanlıca olduğu için tercih edildiği söyleniyordu.

Bilemiyorum. Defterdarlık bildim bileli var. Bugün adına alanı genişletildi.

Şimdi ise 31 il daha katıldı ve her yerde. Ana konumuza devam edersek, bugün için daha farklı

görüşleri ilimiz ve bölgemiz adına öne sürelim.

TTK nasıl ayağa kalkar? TTK nasıl yatırımcıyı çeker?

TTK taşkömürü sattığı firmaların ana tedarikçisi. Yani kurumun pazar payı.

Pazarlama sorunu olmayan tek mamulü üretiyoruz. Keşke hep üretebilsek.

ÇATES geçmişten bugüne TTK için ana müşterisi. ÇATES’in tedarikçisi TTK’dır.

Mamul satışları bile özel vadeye bağlıdır. Bu dediğim demir ve çelik sektörü içinde geçerlidir.

TTK olduğu için ÇATES bu bölgeye kuruldu.

ÇATES, TTK adına çıkan kömürü kendi tesislerine aktarımı ve ulaşımı için bant sistemi bizzat kurmuş.

Kömür sevki, bant sistemi o gösterişli modern taşıma sistemini ÇATES yapmış.

Devamlı yenilemiş, bakım ve onarımını bile yapmış. Ne güzel değil mi?

Kurum kömürünü çıkarmış, üretmiş ve yıkamış ve direkt ÇATES‘in hangarına sevk etmiş.

O sevk yolculuğunu bu kapalı bant taşıma işlemi ile yapılırken etrafı da korunaklı hale getirilerek

kömürün dışarıya da akmasının önüne geçilmiş. Bunu sadece örnek olsun  diye söyledim.

Bugün KARDEMİR kömürünün önemli bir kısmını Zonguldak’tan alıyor.

Eğer üretebilsek hepsini alacak. Bu konuda yazılarımız çok oldu. KARDEMİR kömür üretimine girsin.

Keşke girse…

‘’KARDEMİR 2 Zonguldak’a kurulacak, kurulmalı’’ sözlerini yıllar öncesinde söyleyen tek gazeteci

olarak, KARDEMİR’ in kömür üretimine de girmesini isteyen ve destekleyen bir gazeteci olarak,

ihalelere girilmesine rağmen sonuç alınamadı. Bunun nedenleri, sebep ve sonuçları tarafımızda

mevcut.

KARDEMİR üst düzey yöneticileri ve kurmayları bugün için ne düşünür? Bilemiyorum.

Bence girmeli.

Yine ilimizin çok önemli ve değerli kuruluşu ERDEMİR ERMADEN ile yakında yıllık bir milyon ton

kömür üretim hedefi ile yol alıyor.

Çok büyük meblağlı kömür üretme adına son derece modern iç taşımacılık dahil, milyon dolarlık

yatırımlar yaptı. Yapmaya da devam ediyor. Artık son noktadayız.

Zonguldak Limanı ile tren ferisi dahil iyi ilişkileri var. TTK veya özel kömür üreticileri (kaliteli kalorili

kömür olmak şartı ile) olmak üzere eğer istenilen üretim rakamlarını yakalasak kömür istek ve

talepleri var.

O zaman KARDEMİR’de haklı konumu ile kömür üretimine veya yatırım iş birliğine girmeli.

Eğer bugün için kömür üretimi ileriki yakın günlere taşınabilir o zaman hemen başka seçenekleri

devreye alalım.

TTK ile ortak yatırım anlaşmalarına imza atılmalı. Atmalıyız!

Örneğin; Karadon ve Gelik bölgesinin Lavuar Alanı, Çatalağzı beldesinin yamaçlarında, Karadon

bölgesinin alt tarafında.

Çok eski bir lavaur binamız orada mevcut. Zonguldak’ta şehir merkezinde yıkılan lavuarın ikiz kardeşi

orada var hem de devasa ölçekli.

Bugün için gelecek yüzyılda belki endüstriyel miras alanı ilan edilebilir.

Bu halde bile lavuar alanı iç bünyesinde iyileştirmeler yapılabilir, yenilenilebilir, modelleştirilebilir.

Lavuar alanı kömür yıkama işlevini sürdürecektir. Bu lavuarın içi acil odaklı yenilenmeli.

Oradaki mobil lavuar artık kullanışlı değil. Rantabl hiç değil. İstenileni veremiyor. Sanki az üretme

amacıyla kurulmuş gibi. Kuruma hep eksi yazıyor. Acilen lavuar alanının da bir devrim yapılmalı.

Üretim odaklı çok düşük.  Buradaki lavuarın yenilenmesini KARDEMİR yapabilir. Karadon ve Gelik

bölgesinin istenilen kalorili kömürü yıkama işleminin ardından direkt vagonlara yüklenerek

KARDEMİR’e gönderilebilir.

Bugün için sadece Karadon/Gelik  (tahmini söylüyorum) yıllık 120 bin ton veriliyorsa yarın belki 250

bin ton hatta 300 bin ton verecektir. İnanıyorum ki bu sayı bir milyon tona çıkacaktır.

TTK Karadon/Gelik bölgesinden üstün kalorili kömür üretimini düşünüyor ve yıkamanın da burada son

derece modern bir şekilde ayrıştırma olarak yapılması için lavuar alanın yenilenmesi gerekiyor, kalorili

kömür adına da bunun yapılması öncelikli.

Bu tabii ki TTK yetkilileri ile anlaşarak yürütülecek bir proje. Sanmıyorum karşı çıkılsın.

TTK hepimizin onun için tedarikçilerimiz, yani kömür verdiğimiz bizlerin en değerli kurumları da bu

konuda karşılıklı anlayış ve özveri ile ortaklaşa yol alabiliriz. Hep beraber kazanmalıyız

düşüncesindeyim.

Sadece Karadon ve Gelik bölgesinden bahsettim.

Burada belki de KARDEMİR‘in yarım milyon tonluk kömürünü altı ayda üreteceğiz.

Diğer bölgelerle belki milyon tonları vereceğiz, temin edeceğiz.

Elbette ki hedefimiz KARDEMİR’in tüm kömürü hammaddesini vermek.

Biraz karşılıklı büyük düşünerek akılcı yol alalım isteğindeyim.

İnanıyorum ki TTK kurmayları üst düzey yönetimi bu konuya çok sıcak bakar.

Sadece lavuar yenilenmesi değil, Zonguldak Limanı’nda ortak projeler KARDEMİR ile gerçekleşebilir.

Zonguldak Limanı’nın bakım ve onarım gereksinimleri var.

Rıhtım yenilenmesi gibi…

Aslında burada KARDEMİR ile ortak çalışabiliriz. Liman hepimizin.

Zonguldak Limanı TTK uhdesinde KARDEMİR’e de hizmet ediyor. Etmeye de devam edecektir.

Zonguldak Limanı adına KARDEMİR ortak hareket edilebilir. Kömür hangarı ve diğer ihracat ve ithalat

alanı genişleyebilir.

Çünkü Filyos Limanı’nın da kömür sevki için uygun olmadığı açıklandı. Yeni bir liman yerine Zonguldak

Limanı’na yatırım yapılabilir, genişletebiliriz ve büyütebiliriz.

TTK ve KARDEMİR iş birliği ve güç birliği ile hayata geçer.

Burada Zonguldak Belediyesi’ne bir katkı payı verilmeli.

Zonguldak Belediyesi’ne liman ile ilgili çok çeşitli konvansiyonel durumda gelir payı verilmeli.

Nasıl ki bugün ERDEMİR Ereğli Belediyesi’ni adeta uçurdu.

KARDEMİR nasıl ki Karabük ilini, kent yaptı, yaşanabilir yaptı. Kimse bunları inkar edemez.

Paylaşımcı olmalıyız. Kurumlar ve yerel yönetimler ile iş birlikleri de güç ve el birliği ile ortaklaşa

yürütülmeli.

KARDEMİR Zonguldak Limanı’na yatırımı düşünsün. KARDEMİR’in lojistik birimine burada çok iş

düşüyor. Lojistik biriminin de raporları çok önemli düşüncesindeyim. Zonguldak tarafında bizler

hazırız.

TTK, yatırım, üretim ve tedarikçilerimiz ile ortaklaşa projeleri de hayata hızlıca geçirmeliyiz yazılarımız sürecek.

Daha kok fabrikası kurulumu ile ilgili düşüncelerimiz uygulama adına pek çok.

Şimdilik nokta.