Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

TTK LİMANI/HAREKET-BEREKET

Zonguldak Limanı ilgili değerlendirmelere

Zonguldak Limanı ilgili değerlendirmelere devam ediyoruz.

Gerçekten Zonguldak için bir simge, TTK için stratejik önem.

Zonguldak için ben kendi adıma köşe yazımı yazarken liman açıklarında bekleyen gemi sayısı on

sayısını geçiyordu.

Hepsi de yük gemisi. Maşallah diyorum…

Bir de RO-RO başlasa neler olur neler?

Rekorun rekorunu kırarız.

Zonguldak Limanı geçmişten bugüne en korunaklı ve en elverişli liman. İçinde yok yok!

Demir yolu ağı olması hem de birkaç yönlü.

Limanın her yerine demir yolu ağı var.

Ayrıca tren ferisi ile büyük bir avantajı da görüyoruz.

Zonguldak’ta tren ferisinin ne olduğunu bilmeyen cahiller ordusu ‘’Ucube’’ diyebiliyor.

Maalesef Zonguldak Limanı hakkında ilgisiz ahkam kesenleri bilgisizler ve cahiller ordusu olarak

adlandırıyorum.

Zonguldak Limanı bugün için Demir ve Çelik sanayimize çalışıyor.

Termik santrallerin ihtiyacını görüyoruz.

İhracat ve ithalat için çok yönlü çalışmalar var.

Yolcu gemisi için bir rıhtımımız mevcut.

Sahil güvenlik desen burada. Mendirek iki taraflı geniş ölçekli.

Liman derinliği adına çalışmalar yaklaşık 7-8 aydır sürüyor, geceli gündüzlü ve hafta sonları dahil.

Büyük tonajlı gemiler limanımıza girebilecek.

Draft derinliği arttı.

Derinlik için çalışmalar daha da yoğun devam ediyor.

Bazı sanal dünyada boş vakti çok olan isimler her şeye maydanoz olduğu gibi liman hakkında da

konuşabiliyor.

Haber ve yazı yokluğunda maalesef bunlar bizim profesyonel, kurumsal ve vasıflı yerel dünyamızda yer

bulabiliyor.

Bunların yer bulması önemli değil, yanlış algılar yaratması önemli.

Devam edersek…

Kabotaj bayramında liman başkanı Ahmet Met’in Atatürk anıtında çelenk koyma töreni sonrası yaptığı şu açıklama çok önemliydi, değerliydi:

‘’İlimizde Filyos Limanı, Eren Limanı, Zonguldak TTK Limanı, Borsane Limanı ve Erdemir Limanlarında 2023 yılında toplam 20 milyon 400 bin ton yük tahmil ve tahliye edilmiştir.

 Karadeniz limanlarımız arasında en fazla yük elleçlemesinin yapıldığı liman kenti Zonguldak’tır. Bu özelliğiyle ilimiz, ülkemizde ilk 10 liman kenti arasında yer almaktadır.

Yine Sakarya gaz sahasında çıkarılan doğal gaz, Karadeniz’den çıkarılıp ilimizde halkımızın kullanımına sunulmaktadır.

Bu hususların tümü, Zonguldak’ımızın denizciliğindeki hızlı yerini ve önemini kanıtlayan yegâne unsurlardır.’’

Evet liman başkanımızın sözleri bu şekilde.

Zonguldak ili limanları ile rekorun rekorunu kırıyor.

Ne diyor liman başkanı, ‘’Ülke geneli ilk ondayız.’’

Yıllık, 2023 yılı tam 20 milyon 400 bin ton yük tahmil ve tahliye edilmiş.

Ne kadar devasa bir rakam!

Burada şunu da ifade edebiliriz; ERDEMİR Limanı büyük ve küçük liman olarak ikiye ayrılıyor.

Ayrıca Ereğli Limanı var. Askeriye Limanı var.

Ereğli ilçemizde TTK’ nın da limanı vardı.

Keşke bu liman gitmeseydi ama elimizde tutamadık.

Ereğli ilçesi, Ereğli Kömür İşletmelerine sahip çıkmadığı gibi, TTK Ereğli Limanı’na sahip çıkmadı.

İyi ki ERDEMİR ismine sahip çıkmış.

Ereğli ve Demir Çelik fabrikaları  A.Ş. ismine sahip çıkmış.

Gerçi Ereğli ilçemizden çok Zonguldak sahip çıkmıştır, düşüncesindeyim.

Liman konusu bugün ana konumuz.

Zonguldak Limanı ile ilgili değerlendirmelerimiz devam ediyor.

Filyos Limanı zaten başlı başına bir liman, lojistik üssü.

Tam 25 milyon ton kapasiteli.

Türkiye’nin üçüncü büyük limanına sahibiz.

Eren Limanı 12.5 milyon ton kapasiteli.

ERDEMİR zaten devasa bir limanımız övünç kaynağımız.

Zonguldak Limanı gurur abidemiz.

Geçmişten bugüne bizi ayakta tutan yegane unsur. Lojistik ana merkezimiz.

Nereden nereye geldik…Limanlar dedik.

Zonguldak Limanı ağır sanayimizin ilk lojistik üssü.

Bunun da kıymetini bilelim.

Zonguldak Limanı ile ilgili TK Genel Müdürü’müz Muharrem Kiraz, geçmişten bugüne gerçekten yoğun

çalıştı.

Bugün liman gelecek adına lojistik hizmetlere hazırsa, ihracat ve ithalat yapılıyorsa, TTK için gerçekten

büyük kazanç getiriş olan lojistik üsse, deniz açıklarında onlarca gemi bekliyorsa kendisinin emeği

büyüktür.

Aynı şekilde Ukrayna ve Rusya savaşına rağmen liman yüksek dolulukla çalışıyorsa ve RO-RO

açıldığında yeni rekorlar kıracaksa bunda da TTK Genel Müdürü’müz  Muharrem Kiraz’a geçmişten

bugüne teşekkür ediyoruz.

Liman adına çok büyük emeği var, çaba ve gayreti var.

Her türlü takdire şayan. Bizler de Zonguldak Limanı’nı seviyoruz.

Zonguldak Limanı sanayi odaklı yol alacaktır.

Bunun yanında TTK limanı yapılan projelere verdiği onay ile limanın Zonguldak halkı ile buluşması da

sağlanmıştır.

Bu bile kurumun büyük bir özverisidir. Yalnız liman etrafına biraz düzen sağlanmalı.

Güzel bir görünüm kazandırılmalı düşüncesindeyim.

Bugün Zonguldak Limanı’nı değerlendirdik.

Tabii ki derin bilgilerimiz sayesinde.

Zonguldak Limanı’na sahip çıkmaya devam edeceğiz.

Zonguldak Valimiz Osman Hacıbektaşoğlu’nun dediği şu önemli sözlerle noktalayalım;

‘’Zonguldak’ın simgesi ‘Zonguldak limanıdır’.’’

Teşekkürler Sayın Valim, teşekkürler…

Şimdilik nokta.